15 Ekim 2017 Pazar

Lacivert boncuklu bileklik yapımı

Merhabalar,
Yaz aylarında işlediğim bu bilekliği sizlerle paylaşmak istedim.Bunaltıcı sıcaklar yüzünden yayınlayamamıştım.Eh artık havalar serinledi,hatta kış kapımızda.Çayımızı,kitabımızı alıp büzüşüvereceğiz artık.Yağmurlar şarkılarını söyleyecek,damlaların camlardaki süzülüşünü izleyeceğiz.Ağaçlar süslerini konfeti yapıp üzerimize dökecek.Yüreklerimiz ise koşuşturmalı.Yeni bir mevsim ve yeni işler,yeni hayatlar başlayacak.

Yaptığım bu bileklik biraz zor.Kum boncukların içinden 3-4 kez geçildiği için iki kere iğnem kırıldı.Zar zor bitirdim.Zor işleri severim ben.

Yüzük ve kolyeyi her zaman kullanmışımdır.Bilekliği de takı yapmaya başlayınca mecburen kullanmaya başladım.Aslında kıyafetlerimle bir bütünlük sağlıyor.Hepsini zevkle kullanıyorum.Bu modelin yapım aşamalarını anlatmak bir hayli zor olacağı için video koymam daha iyi olacak.

Merak edenler için videosunu paylaşıyorum.Buradaki boncukları bulamadığım için benimki anca bu kadar oldu.Beğenilerinize.Kalbiniz iyilikle dolsun.Sevgiler.

Anlatımlı İnci kolye ve bileklik yapımı

Merhabalar,

Musmutlu bir pazar günü dileğiyle başlayalım paylaşmaya.Hayat paylaşınca güzel demiştik.Bakın bloğumda artık reklam yayınlanıyor.Sabreden derviş,muradına erermiş.Reklam için 2. başvurumda nihayet reklam alabildim.Sevinçliyim,mutluyum.Mutluluk nasıl bir şey bilemiyorum ama balkondaki nar ağacım çiçek açtığında da mutlu oluyorum.Bloğum reklam alınca da musmutlu oluyorum.İşte böyle hallerdeyim.

İncili bir takımım olsun istedim.Bu modelle de zarif bir takım olacağını düşündüm.Yapımı gayet basit ama,eskisi kadar vaktim olmadığı için hemen bitiremedim.Bugün de yüzüğünü yapıp takımımı tamamladım.Yarın takıp,yeni işime gideceğim.

Misinamızı uzun tutalım,çünkü ortalayıp işliyoruz.Misinanın bir ucuna 7 tane sarı kum boncuk takıyoruz,diğer ucuna da bir kum boncuk,bir inci boncuk,bir kum boncuk takıyoruz.

Misinanın iki ucunu bir kum boncuğun içinden geçiriyoruz.Model oluştu,aynı işlemi tekrar ederek kolyemizi ve bilekliğimizi bitiriyoruz.Bu kadar basit,çabuk da bitiyor.Altın görünümlü incili bir takımımız ortaya çıkıyor.

Ben uzun kolyeleri seviyorum,takıp çıkarması kolay oluyor.Sizler boynunuza göre yapabilirsiniz.Herkes kendine yakışanı bilir.Başka modellerde görüşmek üzere.Hoşçakalınız.

Anlatımlı inci yüzük yapımı

Merhabalar,

Sonbaharın sessizliği işitiliyor artık.Derin bir sakinlik ve sessizlik var etrafta.Kuruyan tabiatın sessiz çıtırtıları hissediliyor.Yaz çiçekleri kuruyup gidiyor,üzerlerinde yerlere dökülen tohumları baharı bekleyecek canlanmak için.Rüzgar biraz daha hırçın,savuruyor yaprakları.Özledik tabii ki sonbaharı.Gökyüzü daha mavi artık,daha ışıltılı.

Birazdan kışlıkları çıkaracağım,yazlıkları kaldıracağım,dolaplar düzelsin biraz.Bu arada da incili bir takım yapayım dedim kendime.Siyah kıyafetlerin üzerinde zarif oluyor.Yüzüğünü yaparken belki sizler de yapmak istersiniz diye düşündüm.Yapım aşamalarını fotoğraflamaya çalıştım.Sizlere kolay gelsin.

Yüzüğümüzün yapım aşamalarını vermeye çalıştım.6 tane inci boncuğumuzu misinaya geçirip düğüm atıyoruz.

İğnemizi, bir tane inci geçirip karşısına gelen boncuğun içine geçiriyoruz.Böylece papatyamız oluşuyor.

7 tane kum boncuk takıp,sırayla inci boncukların içinden geçiriyoruz.

Aynı işlemi 2.defa bir boncuk atlayarak  yapıyoruz.

En son ortadaki incinin etrafını dolduruyoruz.Böylece yüzüğümüz gül şeklini almış oluyor.Yapımı gayet kolay.

Gülümüz oluştuktan sonra parmağımıza takılacak yeri işliyoruz.İşlem bitince güzel bir yüzüğe sahip oluyoruz.Güle güle kullanalım,değerli arkadaşlarım.Birazdan da yaptığım inci kolyeyi paylaşacağım.Hoşçakalınız.

24 Eylül 2017 Pazar

Anlatımlı bileklik yapılışı

Merhabalar,
Bu modelin yapım aşamalarını sizlerle paylaşmak istedim.Çünkü ben de yapımı anlatılıyorsa mutlu oluyorum.Kolaylık sağlıyor modeli işlerken.Boncuk renklerini bulmak çok zor oluyor.Zümrüt yeşili çalışmak istediğim bir renkti,nasılsa denk geldim,hemen aldım.Boncuğu görünce model gözümde oluşuyor.Çalışmak istediğim modelleri bilgisayar ortamında dosyalıyorumBöylece kafamdaki çalışmaları sırasıyla yapmaya çalışıyorum.

0,25 nolu misina kullandım.Gördüğünüz gibi misinayı ortalayarak çalışıyoruz.İki uca da bir kristal boncuk,dört tane kum boncuk geçiriyoruz.

Dört kum boncuğun en baştakine iğneyi görüldüğü şekilde geçiriyoruz.

Böylece kenardaki pıtırcıklar oluşuyor.

Her iki misina ucuna bir kristal boncuk geçirip,karşılıklı olarak bir kum boncuğun arasından geçirip misinayı sıkıyoruz,böylece boncuklar yerleşip,model oluşuyor.

Şimdi tekrar başa döndük.Yani iki aşamada model tamamlanıyor.Tekrar bir kristal boncuk,dört kum boncukla modelimize devam ediyoruz.

Bilekliğimizi bu şekilde bitirdikten sonra,sıra kenarlarına geliyor.Pıtırcıkların üste gelen bir tanesinin içinden bir kum boncuk,bir sarı kristal boncuk,gene bir kum boncuğu iğne yardımıyla geçiriyoruz.

İşte sonra da böyle güzel bir bilekliğimiz oluyor.Bunu daha takamadım.Kışlık kıyafetlerime daha uyar diye düşünüyorum.

Hadi bakalım evde biraz misina,biraz boncuk varsa hemen yapmaya başlayabiliriz.Herkese iyi çalışmalar.Kocaman sevgiler.Başka modellerde görüşmek üzere.

Takı modelleri

Merhabalar,
Yayınımıza kaldığımız yerden hızla devam edelim.Zira akşam oluyor,yemek telaşı.Mor rengini çok severim.Boncukları görünce dayanamayıp aldım.Biliyorsunuz çeşitli videolar izleyerek yapıyorum takılarımı.Bazen de örnek çıkarır gibi resme bakıp çıkarıyorum modeli.Yapımı çok zor değil,artık alıştım.

Aynı modelin yüzüğü.Bazen yüzüğü farklı çalışabiliyorum.Yani zevkime göre .Bu takıma başka yüzük olmazdı,takım çalıştım.

Gördüğünüz gibi koluma takıp okuluma gittim bile.Sonuç,çok beğenildi.Umarım sizler de beğenmişsinizdir.

Bir başka sayfada çalışmalarımıza devam ediyoruz.Şimdilik hoşçakalınız.

Bileklik modelleri

Merhabalar,
Paylaşımda bulunmayalı bir ay olmuş,artık zamanı gelmiş.Sıcaklar insafsız,akşamlar biraz daha merhametli.Sonbahar mı,o da şaşkın.Mevsimler ise karmakarışık.Kış nerede,özledim vallahi.
Biraz yorgunum arkadaşlar,emekli olmuştum ama tekrar çalışmaya başladım.İki seneden sonra çok ağırbaşlı bir telaş yaşıyorum.Sakin ve tecrübeli.Heyecan yok,ama şükür var.

Demişim burada bırakmışım.Evet artık Özel bir kreşte müdür olarak çalışmaya başladım.Öğretmenin emeklisi olmazmış derler,doğruymuş.Şimdi de 2-6 yaş arası miniklerleyiz.Hayırlısı bakalım.Bazen aldığımız bu sorumluluk korkutuyor,inşallah başarılı bir eğitim,öğretim yılımız olur.Tekrar yoğun günler içine girdik,fazla vaktim olmuyor,ama yapabildiklerimi yine burada paylaşmaya devam edeceğim.

Evet,güzel çalışmalar yapmıştım,sıcaklardan yayınlamaya fırsatım olmamıştı.Birkaç gündür sonbahar etkisini gösterdi,biraz rahatlarız artık.Çalışmaya başladığım için bu takıları kendime göre yaptım.Her gün birini takıp doğruca okuluma gidiyorum.Hadi bakalım neler yapmışım bakalım.

Bordolu bilekliğim çok sevdiklerimden.Saraylı oldu,ihtişamlı.

Bu modelimde, önce alt zemin işlendikten sonra boşluklara boncuklar işleniyor.

Yüzüğüyle takım oluşturdum.Zevkle kullanıyorum.

Bu parçayı da bir arkadaşıma hediye ettim,güle güle kullansın.

Başka çalışmalarla sayfamıza devam edelim.Şimdilik hoşçakalınız.

19 Ağustos 2017 Cumartesi

Bileklik modelleri

Merhabalar,

Günün sıcaklığı yüreğimizde olsun arkadaşlar.Şu ev işleri de olamasa ne iyi olurdu değil mi?Ben birazdan öyle yapacağım,boşver deyip çarşıya çıkacağım,hava fena değil,birkaç sipariş için boncuk alacağım,oradan eski bir konakta dinlenip çay içeceğim.sonra da dürüm alıp eve döneceğim,akşam yemeğini de böylece halledeceğim.Arada sorumluluklardan kaçmak lazım,yoksa hep aynı şeyler.

Eveet,güzel bir model daha gelsin.Yapabilir miyim acaba dediklerimden.Eskiden bakıp geçiyordum,şimdi yapabiliyorum.Gözümün kestiği şeyleri yapıyorum,zor olabilir ama kafama yatması lazım.canımı çıkaracak şeylerle uğraşmak istemiyorum.Kuş gibi çarçabuk yaptım.Sonuç da harika.üç boncuk üst üte gelecek şekilde işleniyor.Önce boncuk konuyor,sonra hasırı örülüyor.Sonra gene boncuk konup hasırı örülüyor.Bu ürünlerimiz satışta.

Benim klasik modelim.Her rengi güzel oluyor,çok şık.Her zaman satılan bir model.Mutlaka birkaç renk yaparım.Satıldı mı gene yaparım.Ben genelde modeli bir kez çalışıyorum.Çünkü başka modelleri çalışmak bana zevk veriyor.Daha zorlarını yaptıkça mutlu oluyorum.Hem de kendimi geliştirmiş oluyorum.Ama tabii siparişler olunca mecburen aynısını yapmam gerekiyor.

Çalışmalarımın toplu görünümü.Hepsini bir arada görmek beni mutlu ediyor.Bazen sırf içim açılsın diye takı kutumu çıkarıp şöyle bir bakıyorum,renkler insana enerji veriyor.Çalışmalarımın daha devamı var,ama bugünlük bu kadar.Artık çarşıya inip,biraz kafa dağıtıp,keyif yapmak istiyorum.Hepinize kocaman sevgiler.

Kristal boncukla yapılmış bileklik modelleri

Merhabalar,
Biraz eşimin memleketi Sivas toprakları,biraz bağ derken sıcaklar etkisini kaybetmeye başladı.En azından akşamları rahat uyumaya başladık.Sivas'a hem serinlemeye,hem de köpeğimizi almaya gittik.Kangal köpeğimiz henüz birbuçuk aylık,bağda günler nasıl geçti anlamadım.Artık ailemizin bir bireyi oldu Haydutumuz.Görmeyince özlüyoruz,sabah yuvasından çıkıp bizi görünce adeta sevincinden deliriyor.Gündüz bol bol uyuyor,gece de bol bol havlıyor.Bağda olunca havlaması sorun olmuyor.
Ben de serinliği bulmuşken,televizyon yok,internet yok,boncuklarımla uğraşıyorum.Renk renk,model model takılar yapmaya çalışıyorum.Arada siparişler alıyorum,mutlu oluyorum.Takı kutumu epeyce doldurdum,günlerim başlayınca satışlarım da başlar.Birkaç modelimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Bu modeli çok beğenerek yaptım,yüzüğüyle harika bir takım oldu.Kristal boncukla çalştım.Yapımı çok zor değil.Benim için zevkli bir çalışma oldu.Şu an satışta,bakalım kime kısmet.

Bu bilekliği de yaz için renkli kum boncuklarla çalıştım.Misinaya boncukları dizip her boncuğun arasına çeşit çeşit boncuk dizip bir sonraki boncuğun arasına geçiliyor. İki aşamada yapılıyor.Önce bir renk yapılıp bitiriliyor,sonra ikinci aşamada daha iri boncuklar dizdiğimiz boncukların arasından geçirerek tamamlanıyor.

Bu modeli de aynı metotla çalıştım.Yani elinizde nasıl boncuklar varsa zevkinize göre yapabilirsiniz.Mavişimiz hemen satıldı.Yaz günlerinde mavili şeyler harika oluyor.

Bu model de harika oldu.Videosunu izleyip heyecanla yaptım.Hiç sorun çıkmadan bitirdim.Bazen olmayabiliyor,sıkıntılı gidebiliyor,bazen de bakıyorum hooop bitmiş.

Daha bitmedi tabii ki.şimdilik bu kadar.Ürünlerimiz satışta,arzu edenler bana bloğumdan rahatlıkla ulaşabilirler.İşte böyle arkadaşlar,hiç aklımda olmayan işler,bakalım ne kadar devam edeceğim,merak ediyorum.Benim hobiler zaman içinde değişebiliyor.Hayatı dolu dolu yaşamak dileğiyle hoşçakalınız.

27 Temmuz 2017 Perşembe

Boncukla bileklik modelleri

Merhabalar,
Havalar buralarda çok sıcak,İstanbul'u sel götürüyor,böyle bir dünyada hepimizin farklı meşakkatleri,farklı mutlulukları.Bazen hayatımızın genel akışı böyle ani haberlerle çalkalanabiliyor.Sıcaklar yaşantımızı biraz kısıtlıyor,bugün öğleden sonra uyumayı tercih ettim.,yemek kolayca erişte.Balkon yıkanıp,sıcaktan boynunu büken çiçekler sulandı.Hafif çıkan esinti eşliğinde erişteler acıkan midemize indirildi.

Birazdan da parka çıkılıp,çay içilecek ve yürüyüşe çıkılacak.Yürüyüş işini sevdim,benim yaşımdakiler için birebir.Hayatımda hiç diyet yapmadım.Hep zayıf olduğum için nasıl kilo alabilirim derdindeydim.Çalışma hayatı içinde yorgunluklar,baş dönmeleri,vitamin ilaçları kullanırdım.Şimdi hafif tombul teyze oldum.Yürüyüşle birkaç kilo vermişim.Yürürken aslında dinlendiğimi farkettim.Kendine ayırdığın güzel bir vakit.

Güzel vakitlere girmişken son çalışmalarıma bir göz atalım isterseniz.Aynı renk,aynı model İnternet'te vardı.Baktım,baktım sanırım yapabilirim dedim.Modeli kendi başıma çıkardım.Önce ortadaki kırmızı boncuklu yeri yapıyoruz.Bir kırmızı,bir küçük boncuk koyup yuvarlayıp misinayı düğümlüyoruz.

Sonra iki küçük,bir yeşil,iki küçük boncuk koyup kırmızı boncuğun arasındaki küçük boncuktan geçirip modeli oluşturuyoruz.Beş taş yüzüğümüzü de yaptık.Bu yüzüğüm çok beğeniliyor.Kullanımı rahat.Eldeki duruşu da zarif.Merak edenler olursa yazarsınız detaylı bilgi veririm.

Boncuklarimiz kıristal taş,ışıltısı harika. Çok beğenerek yaptım.Şu an satışta. İsteyenler adres bilgilerimden ulaşabilirler.Evet, şimdi park ve yürüyüş vakti,hoşçakalınız.

8 Temmuz 2017 Cumartesi

Mavi bleklik

Merhaba arkadaşlar,

Takı yapma serüvenimiz hızla devam ediyor.Yeni şeyler öğrenmek,sonra da yapmak hoşuma gidiyor.Sürekli yeni modeller yapmaya çalışıyorum.Ama bazı istenen modelleri de zevkle işliyorum..Her yeni model benim için yeni bir heyecan oluyor.Şöyle olacak,ay olmadı sök,bir de bunu deneyelim,of,düğüm oldu çöz,bakıyorum ki akşam olmuş.Hadi şunu da bitireyim,aa buna başlayayım günler böyle geçip gidiyor.
Bu yaptığım model de öyle işte.Pinterest'te gördüm,küpe yapmışlardı.Ben de elimdeki boncuklara göre böyle cici bir şey yaptım.İnce telle yapılıyor.Büyük boncuğun içinden kalın bir tel geçirip,uçlarını kıvırıyoruz.Sonra ince tele boncukları geçirip kalın tele doluyoruz.

Oluşan boncuk kümesini halkalarla zincire sabitliyoruz.Kolyesini de yapayım dedim ama zinciri kes,halkaları aç kapa ellerimi ağrıttı.Sevgi kendine gel,bu sadece bir hobi dedim.Aletleri fazla kullanınca parmaklarımda biraz ağrı olabiliyor.Hiçbir iş kolay değil arkadaşlar.Her şey emek istiyor.
Sonra da kolyesini yapmaktan vazgeçtim.Bu güzellik sadece 10 Tl.Memur olduğum için fiyatları ona göre endeksliyorum arkadaşlar.Ben bütçemden ne kadarını aksesuara ayırabilirim diye düşünerek fiyatları belirlemeye çalışıyorum.Kocaman sevgilerle.

Hasır bileklik

Merhabalar herkese,bir hayli sıcaklardan sonra havalar çekilebilir sıcaklıkta.Sıcaklardan kaçıp
bağa doğru yollandık.Orda da fırtına,rüzgar ne derseniz deyin,donduk.Ama güzeldi,en azından rahat rahat uyuduk.Ben de boş duramayacağım için boncuklarımı götürmüştüm.İki tane hasır bileklik
işledim.Ertesi gün fırtına şiddetini daha da arttırınca eve dönmeye karar verdik.Fırtınanın sesi kulaklarımızda evimize geldik.Bağımızda rakım 1200'lerde.Yani dağın tepesi,ama Maraş'a çok
uzak değil,evimizden yaklaşık 20 dakika uzaklıkta.Hal böyle olunca kafamıza koyunca rahatlıkla
gidip gelebiliyoruz.Mavi rengini özellikle yaz aylarında çok tercih ediyorum.Mavi ceket,mavi gömlek ya da mavi eşarp.İlle de mavi bir şeylerim olmalı.Bunları tamamlayacak takılar da olmalı.

Bağda serin serin işedim.Eve gelince de zincirini.kopçasını taktım,hatta satışa bile çıkardım.
Satış fiyatı 15 TL.Herkese kocaman sevgiler.

2 Temmuz 2017 Pazar

Çiçeklerim

Merhabalar Değerli arkadaşlarım,

Günler akıp giderken,başlayan sıcaklar hayatımızı etkilerken,bir şeyleri yakalayıp sizlerle paylaşmaya çalışıyorum.Sevdiğim köşeler oluşturmaya,bana mutluluk veren şeylerle uğraşmaya devam ediyorum.Çiçekli balkonları hep sevmişimdir.Sardunya,ıtır kokulu rengarenk balkonlar.

Cam önlerini güzelliklerle değerlendirmeyi seviyorum.Kırılan fincanlar,küçük porselen kaplar çiçekler için birebir.Kaktüs,sedum,sukulent türleri fincan içinde sevimli duruyor.Fazla olan,artık kullanmadığımız,ya da kırılan fincanlarımızı bu şekilde değerlendirip,evimizde sevimli köşeler oluşturabiliriz.

Balkonum çok büyük olmasa da benim için yeterli Çok güneş aldığı için çiçekleri yerleştirmede sorunlar yaşıyorum.Fazla güneş çiçekler için yakıcı olabiliyor.İpek çiçeği gibi güneşi sevenleri balkonun uç kısmına,sardunyaları daha az güneş alan köşelere koymaya çalışıyorum.

Çiçekli olan çiçekleri de cam önüne koymaya çalışıyorum.Güzellikleri seyredilsin,içimizi güzelleştirsin diye.Ceylan sardunyası hayatıma keyif katıyor.

Pencere önlerimiz renklensin,hayatımızı renklendirsin.Haydi bakalım,başlasın çiçek sevdamız.Birkaç küçük çiçek alarak başlayabiliriz,evde mutlaka onları dikebileceğiniz minik bir şeyler bulacaksınızdır.Evlerimiz,çekmece içleri kullanmadığız birçok şeyi barındıran yerler.Ben arada bir çatıdaki kilere çıkarım,kaldırıp unuttuğum birçok şeyi bulur,tekrar hayata geçirmeye çalışırım.Bence deneyin,hepinize kolay gelsin.Kocaman sevgiler,güzel arkadaşlarım.