8 Ekim 2016 Cumartesi

Gezelim-Görelim

Bugün Kahramanmaraş'ın Kapalıçarşı'sına bir göz atalım.28 senedir burada yaşıyorum,artık memleketimi unuttum diyebilirim.İzmir'e gittiğimde şaşkına dönüyorum,o koşuşturmaca ,bir yandan kalabalık,bir yandan her yer değişiyor,büyüyor,gelişiyor.Sadece kendi semtimi biliyorum.Gelelim Sevgili Maraş'a.Tarihi Kapalıçarşı,pek yolum düşmüyor.Bağ için halı yastık bakmaya gelmiştik,ben de birkaç fotoğraf çekeyim dedim.




Maraş'ın kuru dolması çok meşhur,çoğunluk kendi yapar.Benim gibi patlıcan,kabak oymayanlar da hazır satın alır.Beyaz olanlar kabak ,yeşil olanlar salatalık.Olur mu demeyin,kuru salatalık dolması harika oluyor.Sanıyorum kabağın kurutulması biraz daha zahmetli.





Ceviz oymacılığı meşhur olunca  oyma tepsiler.


oyma çeyiz sandıkları



Mücevher kutuları


Pekmez kaynatılan bakırlar


Hediyelik eşyalar






Yemeni denilen ayakkabılar.Yurt dışına ihrac ediliyor.






Eski ,yıkılmaya yüz tutmuş evler




Yolunuz düşerse mutlaka uğrayın derim.Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder