9 Mayıs 2018 Çarşamba

Çiçeklerim-Sardunya ve orkide

Merhabalar,
Bugün hayat çiçekle başlasın.



Sardunyalarımı eylül-ekim gibi buduyorum.Böylece bahara kadar epey büyümüş oluyorlar.Havaların ısınmasıyla da güzel çiçeklerini açmaya başlıyorlar.Baharda budarsak yaprak gelişimiyle uğraşacağı için olgunlaşıp çiçek açması gecikecektir.




Sardunyalar,suyu çok sevmez,yapraklarının yıkanmasından fazla hoşlanmaz,donlara dayanıklı değildir.Yaz sıcaklarında normal düzeyde sulanmalıdır.Gölgede yetişirse yaprak gelişimi fazlalaşır.Güneş görürse çiçeklenir,fakat fazla güneşte de yaprak gelişimi zayıflar.Hatta yaprakları nohut tanesi kadar küçülür.Sağlıklı bir görünüm sergilemez.


Sardunyalarımı donlar başlamadan kapalı balkonuma alıyorum.Orada gelişimine bahara kadar devam eder,zaman zaman çiçeklenir.Kış aylarında toprağı kurudukça suluyorum..Toprağın kuruyup kurumadığını parmağınızla kontrol edebilirsiniz.


 Orkideler,başka bir dünya,başka bir güzellik.Çiçekleri bütün kış dökülmedi.Çiçeklenme bittikten sonra dalımızı üç boğumdan sonra kesiyoruz.Zamanı gelince keiki çıkarır.Bu keikiyi orkide toprağına şeffaf bir saksıya dikmek gerekir.Doğal yaşamda kökleri dışarıda büyüdükleri için köklerinin ışık alması iyi olur.

Orkideler için ideal ısı ortamı 22-23 derecedir.Direk güneşten hoşlanmaz,aydınlık ortamları sever.Pencere önü yerine yan tarafa koymak daha uygundur.Sulama düzeni bir haftadan sık olmamalıdır.Nemi sevdiği için zaman zaman su fısfıslayabilirsiniz.Ben pek yapmıyorum.


 Mutfak balkonu cam önüm.Çiçekli balkonları severim ben.Rengarek ya da yemyeşil .Yaşadığım her yerde hayat olmalı.Balkonumun bir anlamı olmalı.Dünyamda mutlaka çiçek olmalı.Sevgiyle kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder